Opening Kinderboekenweek

Thema: Gi-ga-groen!

Deze week is de Kinderboekenweek geopend met het thema: Gi-ga-groen! Iedere leerkracht heeft tijdens de opening zijn/haar favoriete kinderboek gepromoot. Dat mogen de leerlingen ook doen. Daarom zijn zij gevraagd om tijdens de Kinderboekenweek haar/zijn favoriete voorleesboek of leesboek mee naar school te nemen en erover te vertellen.

Niet alleen deze week staan het lezen en voorlezen centraal. Dit hele jaar staat ‘lezen’ in de schijnwerpers! Om leerlingen te motiveren hebben we nieuwe leesboeken nodig. Daarom starten we deze week met een Tekenfund inzamelingsactie. Al het opgehaalde geld wordt gebruikt voor de aanschaf van nieuwe leesboeken. Voor de herfstvakantie ontvangen ouders hierover meer informatie.

Veel leesplezier allemaal, want voorlezen is voor alle leeftijden!

Lees meer: Kinderboekenweek 2022