Da(m)Vinci

Het leren in verbinding

Vanaf schooljaar 2018-2019 wordt er in alle groepen op de middagen met de methode DaVinci gewerkt, waarbij we een specifieke Van Dam van Brakel-invulling geven. Vandaar: Da(m)Vinci. DaVinci biedt een thematische en doorlopende leerlijn, met ca. 30 thema’s, aan voor de groepen 1 t/m 8. Zaakvakken, wereld oriënterende vakken, 21e-eeuwse vaardigheden, wetenschap, techniek en onderzoekend en ontdekkend leren komen aan bod. Leerlingen werken hierbij samen en krijgen de ruimte om ook hun eigen leervragen te formuleren. Wie ben ik? Hoe ziet de wereld eruit? En met wie ben ik hier? Met de doorlopende leerlijn leren kinderen snel verbanden te zien: alles heeft te maken met al het andere!

DaVinci begint bij kinderen. Leerkrachten leren met DaVinci hoe kinderen vanuit nieuwsgierigheid en verwondering richting kunnen geven aan hun eigen ontwikkeling en zo tot bloei te komen. De methode DaVinci werkt op basis van gelijkwaardigheid en vanuit de grondgedachte dat alles te maken heeft met al het andere.

In de nieuwsbrieven die wij naar de ouders sturen staat altijd iets over het actuele “Da(m)Vinci”-thema opgenomen.

Nieuwsgierig naar DaVinci, lees hier dan meer: DaVinci, zo werkt het.