Groep 7-8

Dit is de groep van juf Sanne en meester Luuk

Welkom in groep 7-8.

In groep 7-8 gaan wij uit van respect en vertrouwen, dit komt dagelijks aan bod door samen met elkaar te spreken over waarden, normen, gevoelens en inlevingsvermogen. Hierbij staat de Kanjertraining zoals in alle groepen centraal.

In de ochtend
Iedere ochtend werken we aan de leervakken rekenen, taal, spelling en technisch lezen/begrijpend lezen. Leren in verbinding en een passend leerproces voor elke leerling staan hierbij centraal. De leerlingen hebben inzicht in hun eigen leerproces. Naast de basisdoelen per leervak stellen de leerlingen samen met de leerkracht eigen leerdoelen op. Dit kunnen nog niet eerder behaalde leerdoelen zijn of verdiepende leerdoelen. Elke dag wordt er 30 minuten gewerkt aan deze eigen leerdoelen in de leerdoelentijd. We stellen hoge verwachtingen aan onszelf en aan onze leerlingen.

In de middag
Tussen de middag eten we met elkaar in de klas. We spelen na het eten nog een kwartier samen buiten en gaan dan starten met het middagprogramma. In de middag staan vakken als interpunctie (taal), spelling werkwoorden, schrijven, Engels, verkeer, studievaardigheden, gym (2 keer per week door vakleerkracht) en Da(m)Vinci op het programma. Het thema wat met Da(m)Vinci centraal staat is terug te zien in de klas aan de thematafel, themawoorden en (knutsel)werkjes in de klas. Ook hier leggen we de verbinding met de andere vakken en leren we in verbinding. Ieder thema sluiten we af met een expositie voor ouders.

Juf Annemarie, onze muziekleerkracht: zij komt op dinsdagochtend altijd een half uur muziekles geven.

Loop eens een keertje binnen. Tot ziens!

Geen berichten gevonden.