Gezonde school

D.W. van Dam van Brakelschool is in schooljaar 2019-2020 gestart met het project van het Europees Schoolfruit Programma. Het valt ons op dat kinderen het fruit erg lekker vinden. Ook van ouders hebben we positieve reacties ontvangen.

Op onze school willen we graag een bijdrage leveren aan een gezond eetpatroon omdat je hierdoor lekkerder in je vel zit, minder snel griep krijgt of verkouden bent, je fitter voelt en daardoor beter kunt concentreren en leren.

Op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag eten we fruit in de kleine pauze om 10.00 uur. Op maandag nemen de kinderen zelf iets mee van huis. Kinderen die jarig zijn mogen op school de klasgenootjes trakteren. Ook mogen zij een rondje langs de leerkrachten gaan. Wij vragen u traktaties gezond en bescheiden te houden.