D.W. van Dam van Brakelschool | Burgemeester Posweg 46b | 5306 GE | Brakel | info@obsbrakel.nl | 0418-677180

Groep 3-4

Dit is de groep van juf Shaneequa

Bij binnenkomst kunnen de kinderen meteen zelf aan de slag. Zij werken aan een rekenspel of lezen een boekje. Daarna starten wij gezamenlijk de dag.

Groep 3 krijgt het vak technisch lezen van juf Mariska. Hierdoor gaan de groepen iedere dag een uur uiteen. Groep 4 werkt dan aan vakken als taal en begrijpend lezen. Bij de taallessen wordt er vooral ingezet op woordenschat en woordsoorten. Ook leren de kinderen verhalen schrijven en vertellen.

Na de lunch gaan de kinderen op dinsdag en donderdag naar de gymles. Deze krijgen zij van een gymleerkracht. Eenmaal terug in de klas krijgen ze nog vakken als Engels, DaVinci of schrijven. Ook werkt groep 3 dan nog vaak in een circuit of speelt in de middag mee met groep 1 en 2 in de hoeken.

Op maandag komt juf Annemarie de muziekles geven.

Bij deze groep staat vooral het (leren) lezen en het automatiseren van het rekenen centraal, met vooral het plezier hierin!

Juf Shaneequa

Geen berichten gevonden.