Dit is wat je kunt verwachten in groep 4 en 5

Hallo,

Wij zijn groep 4 en 5 van de D.W. van Dam van Brakelschool!
We zitten samen met 23 kinderen bij meester Luuk in de klas, we zijn met
11 meiden en 15 jongens.

Om goed met elkaar of alleen te kunnen werken vinden we het belangrijk om ons aan de Kanjerregels te houden. Voorbeelden hiervan zijn:

De kanjertraining helpt ons om elkaar beter te begrijpen en leert ons om goed met elkaar om te gaan. We zijn er om elkaar te helpen want samen staan we sterk en kunnen we veel van elkaar leren.
Iedere ochtend bespreken we met elkaar de dag in de kring. Zo vragen we bijvoorbeeld aan elkaar wie er lekker of niet lekker heeft geslapen. Ook bespreken we het weer, of dat iedereen aanwezig is en waar we op gaan letten die dag. Daarna willen we weten of iemand uit onze klas nog iets belangrijks te vertellen heeft wat vaak zo is. We kijken ook samen op het bord om te zien wat we allemaal gaan doen op een dag. We zitten niet alleen in de kring om de dag te openenen maar ook als we Kanjertraining, ontdekkring of boekenkring hebben.
Iedere dag zijn we bezig met rekenen, schrijven, taal en spelling. Aan het begin van de week krijgen we instructies over deze verschillende verschillende vakken die gekoppeld zijn aan leerdoelen. Dat staat allemaal in onze weektaak waar we mee werken. Zo weten we wanneer we instructies hebben en wat we zelfstandig moeten maken.
We schrijven iedere week een verhaal en als we tijd hebben lezen we dat aan elkaar voor. Een verhaal mogen we soms zelf verzinnen en soms moet het ergens over gaan.

Gelukkig hoeven we niet alleen maar hard te werken. We hebben ook tijd voor knutselen, tekenen en muziek. De muziekles krijgen we speciaal van juf Annemarie die prachtig dwarsfluit kan spelen en goed kan zingen.

Zoals jullie kunnen lezen doen we heel veel op school. Kijk zo nu en dan nog eens op deze site. We zullen jullie regelmatig op de hoogte houden met verhalen, foto’s van gemaakte werkjes en andere dingen die we geleerd hebben.

Groeten van ons allemaal!

luuk-introductie